Методична робота

  Завдання шкільної олімпіади з фізики

7 клас
1.      (5 балів) У банку, наповнену по вінця водою, опустили шматок міді масою 1 кг. Скільки вилилося води?
2.     (4 бали) Яка ціна поділки термометра? 


3.     (4 бали) Оцінити довжину бруска, зображених на малюнку. 


4.     (4 бали) Який обсяг бруска, якщо його розміри дані в міліметрах? 





5.     (5 балів) У мірний циліндр налили воду, потім туди опустили 50 скріпок. обчислити




8 клас

1.     (5 балів). Чому цукор у гарячій воді розчиняється швидше,      ніж у холодній воді? Поясніть свої міркування.

2.     (5 балів). Що побачить космонавт, знаходячись на Місяці, у той час як на Землі буде спостерігатися повне місячне затемнення? Зробить пояснювальний малюнок. Відповідь поясніть.

3.     (5 балів). Всередині стального бруска є порожнина. Чому дорівнює об’єм порожнини, якщо маса стального бруска 1 кг 560 г, а його об’єм 23 см3?  Густина сталі 7,8 г/см3.

4.     (5 балів). Потяг рухався на підйомі зі швидкістю 10 м/с а потім на узвозі зі швидкістю 25 м/с, Яка середня швидкість потяга на всьому шляху, якщо довжина спуску у 2 рази більше довжини підйому?

5.     (5 балів). На плоске дзеркало АВ падає промінь світла під кутом 250. На який кут повернеться відбитий промінь, якщо дзеркало повернути навколо точки О (як показано на малюнку в положення А1В1) на кут 100?



9 клас
1.     Будівельник за мотузку піднімає відро з бетонним розчином, прикладаючи силу 250 Н. З якою швидкістю він тягне мотузку, якщо за 1 хв здійснює роботу 4 кДж.
2.     Автобус проїхав першу половину шляху зі швидкістю 40 км/год. З якою швидкістю автобус їхав другу половину шляху, якщо його середня швидкість на всьому шляху дорівнювала 28 км/год?
3.     Щоб вимити посуд дівчинка налила в таз 4 літри води температурою 21 ° C. Скільки літрів окропу треба долити, щоб температура води в ньому стала рівною 61 ºC?
4.     На вертикальну діелектричну спицю нанизують дві однаково заряджені кульки (див. рис). Кульки без тертя можуть ковзати по спиці. На якій висоті над нижньою кулькою знаходиться верхня, якщо заряд кожної кульки становить 12 нКл, а маса 38 мг?

Література:



Компетентнісні задачі не втручаються у зміст програми, навчального предмета, вони тільки допомагають сприйняти та зрозуміти нецікавий дітям матеріал, наблизити шкільне життя до реального. Компетентнісні задачі передбачають: змістовний аналіз формулювання задачі; побудову інформаційної моделі; розробку стратегії пошуку інформаційних матеріалів; опрацювання даних; подання результатів розв’язування задачі відповідно до аудиторії .
Л. Павлова визначає вимоги до таких задач, а саме:
1) можуть мати кілька способів вирішення;
2) припускають комплексне використання предметних знань з різних предметів або розді.лів, а також інших предметних областей;
3) умови задач пов'язані з професійною діяльністю, з реальними життєвими ситуаціями або іншими сферами;
5) будуються на предметному (фізичному) змісті, розглянутому ушкільному курсі фізики;
6) включають такі типи завдань: на обгрунтування можливого застосування предметних (фізичних) знань в конкретній ситуації; на застосування предметних (фізичних) знань у конкретній предметній (фізичної) або непредметні (нефізичної) ситуації; на побудову предметних (фізичних) об'єктів і ситуацій; на формулювання властивостей конкретного об'єкта за заданими умовами; на оцінку способу розв'язання (правильно/неправильно, раціонально/нераціонально) та отриманого результату (правдоподібність) 

Немає коментарів:

Дописати коментар